Informacje o projekcie

Wiejskie Stowarzyszenie Edukacyjno - Kulturalne TRIO w Mlewie realizuje projekt pt. "Mała Szkoła - lepszy start", który jest finansowany ze środków z Unii Europejskiej.
Głównym celem projektu jest wzmocnienie słabych obszarów wiedzy i rozwój kompetencji kluczowych uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych, rozbudzanie ich zainteresowań, objęcie opieką psychologiczną i wsparciem specjalistów uczniów o specjalnych
potrzebach edukacyjnych, edukacja prozdrowotna i ekologiczna uczniów, a także rozwój nauczycieli poprzez podnoszenie ich kwalifikacji, kompetencji i wymianę doświadczeń. W projekcie stworzona zostanie sieć współpracy nauczycieli szkoły z innymi nauczycielami, rodzicami i ekspertami.
Projekt kierowany jest do uczniów klas I-III SP w Mlewie mieszczącej się na terenie wiejskim gminy Kowalewo Pom., a także nauczycieli pracujących w tej szkole. Wsparciem zostanie objętych 18 uczniów SP w Mlewie oraz 5 nauczycieli pracujący w tej szkole.
Głównym założeniem projektu jest:
1. Kształtowanie i rozwijanie kompetencji cyfrowych, językowych, społeczno - emocjonalnych i przekrojowych.
2. Rozwijanie kompetencji matematyczno - przyrodniczych ( rozwijanie świadomości prozdrowotnej i ekologicznej)
3. Wsparcie uczniów ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi,
4. Doposażenie sali terapeutycznej do prowadzenia zajęć z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych;
5. Doposażenie sali komputerowej w narzędzia TIK, doposażenie w pomoce i materiały do j. angielskiego i zajęć społeczno - emocjonalnych i przekrojowych.
8. Stworzenie sali doświadczania świata oraz strefy relaksu dla uczniów o specjalnych potrzebach
edukacyjnych
9. Podniesienie kompetencji i kwalifikacji nauczycieli poprzez szkolenia, studia podyplomowe i sieć współpracy.
Produkty i rezultaty:
Liczba n-li objętych wsparciem w programie - 5
Liczba uczniów objętych wsparciem - 18
Liczba uczniów ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi objętych wsparciem - 18
Liczba szkół objętych wsparciem - 1
W ramach zadania 1 wszyscy uczniowie klas I-III będą uczestniczyć w:
-zajęciach rozwijających kompetencje cyfrowe (w tym wykorzystanie robotów wraz z ich konstruowaniem lub programowaniem, wykorzystywanie technologii druku 3D, w tym projektowanie elementów drukowanych, zagadnienia dotyczące higieny cyfrowej, cyberprzemoc i
cyberbezpieczeństwo )
-zajęciach rozwijających kompetencje językowe z j. angielskiego
-zajęcia rozwijające kompetencje społeczno - emocjonalne i przekrojowe. W ramach tych zajęć zaplanowano adaptację kulturową dla ucznia, który powrócił wraz z rodzicami z zagranicy.
- zajęcia matematyczno - przyrodnicze (w tym m.in. zajęcia z wiedzy o klimacie, zajęcia o tematyce prozdrowotnej)
- 10 wyjazdów edukacyjnych
- 10 warsztatów edukacyjnych
W celu prawidłowego rozwoju kompetencji kluczowych uczniów niezbędne jest wyposażenie sal lekcyjnych w nowoczesny sprzęt multimedialny i niezbędne nowoczesne pomoce dydaktyczne oraz materiały do realizacji zajęć.
Zostaną zakupione 2 monitory multimedialne 2 laptopy, drukarka, 5 zestawów pomocy dyd. do prowadzenia zajęć z robotyki i programowania, pomoce dydaktyczne do j. angielskiego oraz materiały (w tym materiały zużywalne do zajęć z kompetencji społeczno-emocjonalnych i przekrojowych).
Pomoce dydaktyczne oraz narzędzia TIK będą dostosowane do potrzeb ich użytkowników, w tym wynikających z niepełnosprawności.
W celu wyrównywania szans rozwojowych i edukacyjnych uczniów SP w Mlewie niezbędna jest realizacja poniższych zajęć:
1. Terapia logopedyczna
2. Zaj. dydaktyczno - wyrównawcze polonistyczne
3. Zaj. dydaktyczno - wyrównawcze matematyczne
3. Zajęcia korekcyjno - kompensacyjne
4. Terapia ręki
5. Integracja sensoryczna
6. Gimnastyka korekcyjna (w tym korygowanie wad postawy w celu podwyższenia sprawności fizycznej uczniów)
7. Wsparcie psychologiczne
Do prowadzenia zajęć będą zakupione specjalistyczne, nowoczesne pomoce dydaktyczne. Zostaną zakupione pomoce do gabinetu terapeutycznego. Powstanie sala doświadczania świata i strefa relaksu. Zostanie zakupione wyposażenie do SDŚ i strefy relaksu.
W ramach projektu, w zadaniu III zaplanowano formy doskonalenia zawodowego nauczycieli, w tym niezbędne do pracy z uczniami lub wychowankami o specjalnych potrzebach edukacyjnych i rozwojowych:
Logopedia - studia podyplomowe
Neurologopedia - studia podyplomowe
Diagnoza i terapia autyzmu - studia podyplomowe
Terapia behawioralna - kurs
Terapia metodą Warnkego: trening słuchowy, wzrokowy i motoryczny - szkolenie
Zaburzenia przetwarzania słuchowego (APD). Diagnoza i trening - szkolenie
Szkolenie w zakresie integracji i adaptacji kulturowej uczniów, których rodzice są migrantami lub powracają z zagranicy - szkolenie
Powstanie sieć współpracy nauczycieli, w tym:
- 10 spotkań tematycznych (m.in. autyzm, mutyzm, wykluczenie społeczne, ADHD, edukacja włączająca, szkoła ćwiczeń) - w każdym spotkaniu uczestniczył będzie ekspert z danej dziedziny, zapraszani będą nauczyciele z innych szkół i rodzice. Celem tych spotkań będzie wymiana doświadczeń, analiza dobrych praktyk, dzielenie się pomysłami, wymiana informacji, szukanie rozwiązań, korzystanie z zakupionej w ramach projektu biblioteczki.
Zostanie stworzona biblioteczka.
Wartość projektu: 735 627,50
Dofinansowanie UE: 625 283,37
#FunduszeEuropejskie