Szkoła Podstawowa w Mlewie

Mlewo 4

87-410 Kowalewo Pomorskie

tel. 56 684 23 34

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 560454
  • Do końca roku: 52 dni
  • Do wakacji: 229 dni

Kartka z kalendarza

Informacje o projekcie

Wiejskie Stowarzyszenie Edukacyjno - Kulturalne TRIO w Mlewie realizuje projekt pt. "Mała Szkoła - lepszy start", który jest finansowany ze środków z Unii Europejskiej.

Głównym celem projektu jest wzmocnienie słabych obszarów wiedzy i rozwój kompetencji kluczowych uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych, rozbudzanie ich zainteresowań, objęcie opieką psychologiczną i wsparciem specjalistów uczniów o specjalnych
potrzebach edukacyjnych, edukacja prozdrowotna i ekologiczna uczniów, a także rozwój nauczycieli poprzez podnoszenie ich kwalifikacji, kompetencji i wymianę doświadczeń. W projekcie stworzona zostanie sieć współpracy nauczycieli szkoły z innymi nauczycielami, rodzicami i ekspertami.
Projekt kierowany jest do uczniów klas I-III SP w Mlewie mieszczącej się na terenie wiejskim gminy Kowalewo Pom., a także nauczycieli pracujących w tej szkole. Wsparciem zostanie objętych 18 uczniów SP w Mlewie oraz 5 nauczycieli pracujący w tej szkole.

Głównym założeniem projektu jest:
1. Kształtowanie i rozwijanie kompetencji cyfrowych, językowych, społeczno - emocjonalnych i przekrojowych.
2. Rozwijanie kompetencji matematyczno - przyrodniczych ( rozwijanie świadomości prozdrowotnej i ekologicznej)
3. Wsparcie uczniów ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi,
4. Doposażenie sali terapeutycznej do prowadzenia zajęć z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych;
5. Doposażenie sali komputerowej w narzędzia TIK, doposażenie w pomoce i materiały do j. angielskiego i zajęć społeczno - emocjonalnych i przekrojowych.
8. Stworzenie sali doświadczania świata oraz strefy relaksu dla uczniów o specjalnych potrzebach
edukacyjnych
9. Podniesienie kompetencji i kwalifikacji nauczycieli poprzez szkolenia, studia podyplomowe i sieć współpracy.

Produkty i rezultaty:
Liczba n-li objętych wsparciem w programie - 5
Liczba uczniów objętych wsparciem - 18
Liczba uczniów ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi objętych wsparciem - 18
Liczba szkół objętych wsparciem - 1

W ramach zadania 1 wszyscy uczniowie klas I-III będą uczestniczyć w:
-zajęciach rozwijających kompetencje cyfrowe (w tym wykorzystanie robotów wraz z ich konstruowaniem lub programowaniem, wykorzystywanie technologii druku 3D, w tym projektowanie elementów drukowanych, zagadnienia dotyczące higieny cyfrowej, cyberprzemoc i
cyberbezpieczeństwo ) 
-zajęciach rozwijających kompetencje językowe z j. angielskiego 
-zajęcia rozwijające kompetencje społeczno - emocjonalne i przekrojowe.  W ramach tych zajęć zaplanowano adaptację kulturową dla ucznia, który powrócił wraz z rodzicami z zagranicy.
- zajęcia matematyczno - przyrodnicze (w tym m.in. zajęcia z wiedzy o klimacie, zajęcia o tematyce prozdrowotnej) 
- 10 wyjazdów edukacyjnych 
- 10 warsztatów edukacyjnych 

W celu prawidłowego rozwoju kompetencji kluczowych uczniów niezbędne jest wyposażenie sal lekcyjnych w nowoczesny sprzęt multimedialny i niezbędne nowoczesne pomoce dydaktyczne oraz materiały do realizacji zajęć.
Zostaną zakupione 2 monitory multimedialne 2 laptopy, drukarka, 5 zestawów pomocy dyd. do prowadzenia zajęć z robotyki i programowania, pomoce dydaktyczne do j. angielskiego oraz materiały (w tym materiały zużywalne do zajęć z kompetencji społeczno-emocjonalnych i przekrojowych).
Pomoce dydaktyczne oraz narzędzia TIK będą dostosowane do potrzeb ich użytkowników, w tym wynikających z niepełnosprawności.

W celu wyrównywania szans rozwojowych i edukacyjnych uczniów SP w Mlewie niezbędna jest realizacja poniższych zajęć:
1. Terapia logopedyczna 
2. Zaj. dydaktyczno - wyrównawcze polonistyczne
3. Zaj. dydaktyczno - wyrównawcze matematyczne 
3. Zajęcia korekcyjno - kompensacyjne 
4. Terapia ręki 
5. Integracja sensoryczna 
6. Gimnastyka korekcyjna (w tym korygowanie wad postawy w celu podwyższenia sprawności fizycznej uczniów) 
7. Wsparcie psychologiczne

Do prowadzenia zajęć będą zakupione specjalistyczne, nowoczesne pomoce dydaktyczne. Zostaną zakupione pomoce do gabinetu terapeutycznego. Powstanie sala doświadczania świata i strefa relaksu. Zostanie zakupione wyposażenie do SDŚ i strefy relaksu. 

W ramach projektu, w zadaniu III zaplanowano formy doskonalenia zawodowego nauczycieli, w tym niezbędne do pracy z uczniami lub wychowankami o specjalnych potrzebach edukacyjnych i rozwojowych:
Logopedia - studia podyplomowe 
Neurologopedia - studia podyplomowe 
Diagnoza i terapia autyzmu - studia podyplomowe 
Terapia behawioralna - kurs 
Terapia metodą Warnkego: trening słuchowy, wzrokowy i motoryczny - szkolenie 
Zaburzenia przetwarzania słuchowego (APD). Diagnoza i trening - szkolenie 
Szkolenie w zakresie integracji i adaptacji kulturowej uczniów, których rodzice są migrantami lub powracają z zagranicy - szkolenie 

Powstanie sieć współpracy nauczycieli, w tym:
- 10 spotkań tematycznych (m.in. autyzm, mutyzm, wykluczenie społeczne, ADHD, edukacja włączająca, szkoła ćwiczeń) - w każdym spotkaniu uczestniczył będzie ekspert z danej dziedziny, zapraszani będą nauczyciele z innych szkół i rodzice. Celem tych spotkań będzie wymiana doświadczeń, analiza dobrych praktyk, dzielenie się pomysłami, wymiana informacji, szukanie rozwiązań, korzystanie z zakupionej w ramach projektu biblioteczki.
Zostanie stworzona biblioteczka.

Wartość projektu: 735 627,50

Dofinansowanie UE: 625 283,37

#FunduszeEuropejskie